Bir Geyşanın Anıları / Arthur GOLDEN

Aslında eski bir kitap, eski bir film olmasına rağmen. Bir dönem okuyamama gibi bir iç rahatsızlığım olması nedeni ile etraf yıkılıyoooo J iken, ben ancak okuyabildim.
Çarşamba sabahı, işe gelirken ilk sayfalarını okumaya başladım kitabın. Çok yoksul bir Japon köyü, hasta bir anne, yaşlı bir baba ve iki kız kardeş. Anlatımı o kadar doğaldı ki, benzetmeler, duygular, yerler..bir bir gözümün önünde canlandırarak okudum. Ve bir sonra ki adımda ne olucak, şimdi ne oldu o gri-mavi gözlü küçük kıza diyerek…cumartesi günü kitabı bitirdim.
Gözümde canlandırdıklarımın, filmdekilerle uyuşacak mı heyecanındayım şimdi. Sayuri, ablası (öğretmeni aslında) mameha, balkabağı, çirkin ama desteğini onun üzerinden hiç çekmeyen Nobu ve elbette ki BaşkanJ

“….ama şimdi yaşadığımız dünyanın da okyanus dalgaları gibi kalıcı olmadığını biliyorum. Mücadelemiz ve zaferlerimiz ne olursa olsun, onlar için ne denli acılar çekersek çekelim, hepsi kısa süre sonra kağıdın üstündeki mürekkebe damlayan su gibi akıp gidecek..”

http://www.altinkitaplar.com.tr/kitap.asp?KitapID=61

0 Comments:

hit counter
web statistics
 
GÜLÜMSE - by Templates Novo Blogger