Kraliçe'nin Soytarısı / Philippa Gregory




"Boleyn'in Kızı" nı sinemada izledikten sonra, filmin devamı düşüncesi ile kitabı okumaya başladım. Aslında benzer entrikalar, hesaplar içerisinde yaşanan olaylardı okuduğum. Hannah..Bir yahudi ailenin kızı. Sürekli kaçmak ve dinlerini saklamak zorundalar. Annesinin İspanya'da yakılarak öldürülmüş olması, yüzünde is lekesi var hissini unutturmuyor.

Ve bazen içten gelen..sözler dökülüyor ağzından. Ve bunu bilen/anlayan kişiler onu yanlarında tutmak istiyorlar...Babasına matbaa da kitap basımında yardım ettiği bir gün, yanlarına gelen 3 kişi ile hayatı farklı yöne akmaya başlıyor. Kraliçe'nin soytarısı olarak kendi içindekiler ve söylemesi gerekenler arasında ki çelişkiler de buluyor kendini...

Ve tabii Kraliçe olmayı başarabilen Mary, Prenses Elizabeth, sözlüsü Daniel okurken tanıdığım diğer başrol oyuncuları idi aslında:)

Kalın bir kitap olmasına rağmen, tasvirleri ile sıkmayan..gündelik yaşamın içinde imiş gibi hissettiren bir anlatımı var.


http://www.ideefixe.com/Kitap/tanim.asp?sid=W2DFHM6JH5JK89JN29NN

4 Comments:

Maviye Yolculuk said...

Ben hem Boleyn Kızını hem de Kraliçenin SOytarısını çok beğenerek okudum. Kitabını okuduysam filmini asla izlemem bu yüzden film hakkında birşey söyleyemeyeceğim ama kitapları şiddetle tavsiye edebilirim :)

Yasemin Yıldırım said...

Gerçekten güzel bir kitap... Aldığımda çok kalın gelmişti acaba sıkılır mıyım diye düşündüm ama okumaya başlayınca elimden bırakmak istemedim.

Adsız said...

kraliçenin soytarısını beğenerek okudum.ve etkisinden uzun süre kurtulamadım.bence Hannah ve Daniel gerçek karakterler.kraliçenin soytarısının filmi var mı?

Adsız said...

bende bu kitabı çok beğenmiştim.fakat diğer kitaplara göre daha fazla sıradan bir roman havası var bu kitapta
http://kitapvefilm.blogcu.com/

hit counter
web statistics
 
GÜLÜMSE - by Templates Novo Blogger