Sen olsaydın yapmazdın biliyorum / Kürşat BAŞAR



http://www.everestyayinlari.com/kitaplar.asp?b=419


..Öylesine yaşamımıza girmiş, anlaşılmaz rastlantılarla bizden bir parça olmuş, bir başka yerde değilde burada, bir başkası değilde ben olmamı sağlayan birkaç insan, birkaç anı, birkaç sözcük..
**
..bazen sert bir rüzgar esebilir. O zaman boynunu eğmekten utanma, yeniden başını kaldıracağını, yalnızca rüzgarın geçmesini beklediğini düşün..
**
gerçekten öyle mi, hayat yalnızca arasıra gizlenmemiz gereken rüzgarlarla mı dolu, eğer onlardan korunabilirsek bunca acıdan da korunabilir miyiz?
**
Yalnızlık en büyük acıları bile derinleştirmeye, yeniden biçimlendirmeye yarayabilir. Bazen.
**
Belki bir gün, suskunlukların tutsak edilmiş düşlerin kişiyi nasıl böyle dönülmez sınırlara sürüklediğini anlarsın.
**
Güzel kalan yaralar vardır. Sende benim artık ancak izi belli olan, zaman zaman yanlış bir dokunuş yada mevsimsiz bir yağmurla sızlayan ama hep güzel kalan yaramsın. Ne zamandır onla birlikte yaşamaya çalışıyorum, bunu öğrenmeye. Senin imgen, yaşamda değilde, kimi şiirlerde bulabildiğim bir boyut veriyor bana..
**
İstemediğim görüntülerden, istemediğim sözcüklerden kaçarak geçecek bir hayat, sürekli bir şeylerden gizlenerek, sürekli kendinden gizlenerek, sözcükleri değiştirerek, istenenlerle istediklerimiz arasındaki dengeyi kurarak, her an bu oyunu sürdürmek için gergin bekleyerek, sokaklardan, gecelerden, karanlıktan, erkeklerden, okullardan, hastanelerden, yüksekten, kapalı bir hücreden, arabalardan, uçaklardan, askerlerden, dostlardan, sevgililerden, acıdan, mutluluktan, öfkeden, düşünmekten, bir günün bitmesinden, gecelerin sonsuza dek sürmesinden, düşünmekten, yalnızlıktan, başkalarıyla birlikte olmaktan, sevmekten, bir gün ansızın hastalanmaktan, mezarlıklardan, kalabalıklardan, seslerden, sessizlikten korkarak, anlamsız bir oyun gibi, renklere, titreyişlere, değişen görüntülere kapılarak sürüklenip gitmek, gitmiyorum, artık bırakıyorum, zaman durabilir, görüntüler geçmeyebilir, en azından benim için durduruyorum, gitmek istediğim her yere gidebilirim. Şimdi uzak yıldızların arasında bir nokta olabilirim, söylediklerimizden çok gizlediklerimizden oluşan bu görüntülerden, onların anlamını çözmek için delice çaba harcamaktan sıkıldım artık, kendi görüntümden, onu siliyorum, kimsenin umurunda olmasada..
Kürşat BAŞAR

13 Comments:

tnrzclk said...

bugünlerde okumaya fırsatım olamayacak ama bir yerlere not ettirdiğin için teşekkürler :)

Maviye Yolculuk said...

Ben bu kitabı okudum. Çok etkileyiciydi gerçekten...

vili said...

tnrzclk :) okuma fırsatı bulursun umarım.

hande :) uzun bir süre geçmiş aslında üzerinden, okurken aldığım notları görünce eklemek istedim.

beenmaya said...

yoksa sen de okuduğun kitaplardan cımbızladığın bölümleri bir deftere not edip arada sırada açıp okuyor musun benim gibi :))

vili said...

Maya :) Eskiden ajandalara notlar alırdım. Şimdi de word'e yada bloguma :)

menenjitli said...

teşekkürler

.....

menenjitli said...

tekrar teşekkür ediyorum..

sayenizde aydınlandım.. bakınız ışıl ışılım..

sevgiler

vili said...

:(

evoironi said...

Kürşat Başar'ın ruhumuza yürüyen sözcükleri..Bu kitabından sonra mutlaka "Başucumda Müzik" okunmalı..
sevgiyle..

Gathering said...

''Başucumda Müzik'' adlı kitabını çok beğenmiştim...
Bu kitabını da aklıma yazdım, okumak üzere (:

Teşekkürler Vili...

Sevgimle...(:

özlem said...

Yıllar önce, Kürşat Başar'ın en keyifle okuduğum romanlarından biriydi. Adı da çok çarpıcı " Sen Olsaydın Yapmazdın Biliyorum" ama o yapmıştı işte.
Sevgilerimle ...

Nesli said...

Teşekkürler yıllar önce okuduğum bu güzel kitabı bana anımsattığın için..

Selin.. said...

Adımın Tek bi sayfada geçmesiyle, dayımın bana bu adı koymasını sağlayan kitap. Sanki büyüyünce nasıl olacağımı bilirmiş gibi , provalarını o kitapta yapmışım gibi.. Ya da Kürşat Başar'ın bütün kitaplarında sanki kendimden bi parça bulmaya hevesliymişim gibi..

O kadar kitap okudum, provalarını yaptığım kitaplar başkaydı.
Sen olsaydın yapmazdın, biliyorum.

hit counter
web statistics
 
GÜLÜMSE - by Templates Novo Blogger