Veda..

Kalem yazmak, dil konuşmak istemese de…hayatın diğer bir yüzü. Gerçeği değil mi ölüm?
Erirken günden güne, solarken…eski günleri düşünmemek mümkün mü? Yaşlılığın tüm yükleri ile ağırlaşan bedenin, solarken.

Küçükken bir övünçtü “benim hiçbir yakınım ölmedi” demek. Bir dedem. Ki ne kadar küçükmüşüm, acısını idrak edecek yüreğim yokmuş henüz. Sonra peşpeşe, birbirini beklermiş gibi. Önce dayım, sonra eniştem ve ansızın bir haberle yengem.

En son nasıl görmüştüm? En son ne zaman?

Sesler silinmiyor kulağımdan.
Bir gün hiç umulmadık bir yerde karşıma çıkan bir benzeri ile sızlıyor yürek. Hani gitsem evinde bulacakmışım gibi. Özlemişim diyorum o zaman.


Günlük koşturmalar içinde, birbirimizin gününe dahil olamasakta…bir ramazan sofrasında, bir bayram sabahında, hastalıkta, bir akşam ziyaretinde çayın yanına eşlik eden sigara dumanları ve sohbetlerle hatırlamak.

En güzel günlerimde, çocukluğumda var olanlar…asıl şimdi duyuyorum sızınızı.

Şimdi, hastalık var bedeninde..biliyoruz, hepimiz. Geçen günler yavaşça silmeye başladı suretini hayattan.
Henüz geç olmadan.. en insani duyguyla yine öperim elinden saygıyla, başımın üzerine koyarım..

vv. 29/8/2008

9 Comments:

Adsız said...

nefis bi şablon : )
hem renk hem sadelik
hem de uyum bakımından sahiden çok güzel bi şablon : )
ve yazının konusuna gelince
çok korktuğum bişeydir benim
sevdiğim birinin ölümle vedası
girmek istemiyorum o yüzden
sevdiğim hiç kimse ölmesin,,,
gibi saçma gelebilecek bi cümleyle geçiyorum konunun kıyısından
ve güzel bi hafta
ve şablon içinde güle güle kullan deyip : )
kaçıyorum...görüşürüz yine nasılsa : )
biraz nefes : )

Maviye Yolculuk said...

Hiç düşünmüyoruz değil mi insanları kırarken yada öylesine geçiştirirken belki de yarın hatta birkeç saniye sonra hayatta olmayabileceklerini...BÖyle düşünseydik dünyada kötü olan hiçbirşey kalmazdı zaten...

Bir varmış Bir yokmuş Gathering said...

Sevgili Bluenotes'ın bloğunda bir yazı okumuştum... O yazı da etkilendiğim sözlerden biri geldi aklıma, yazını okuyunca...

'' Ölüm diye bir şey yoktur ki, sadece dünya değiştirir insan...''

-Şef Seattle-


Ve bloğun harika olmuş... Çok yakışmış (: Güle güle kullan:)

Sevgimle...(:

beenmaya said...

yüzünü doğru dürüst gözümün önüne getiremediğim kardeşimle aramdaki en hakiki bağ aslında ölüm. ne tuhaf değil mi...

beenmaya said...

bu arada blogun yeni hali çok hoş. güle güle kullan :))

vili said...

biraz nefes..şablonla ilgili sözlerine teşekkürler :)

vili said...

Hande, evet..insanız ve hırslarımız, zaaflarımız var. Unutmamız gerekenleri bazen unutamıyoruz..yada tam tersi işte:)

vili said...

Gathering..beğenmene sevindim. Teşekkürler.

vili said...

Maya..diyecek söz bulamıyorum inan. Acı ne kadar da büyük olabiliyor, kelimelerin yetmeyeceği kadar.

hit counter
web statistics
 
GÜLÜMSE - by Templates Novo Blogger