Piraye / Canan TAN




Yazdığı şiirlerin kendinden önce gelmesi, hoşuna gitmiyor haliyle. Sıralamada yaptığım hatanın sıkıntısıyla biraz mahcup, bakıyorum. Onu şiirlerinden soyutlarsam, benim için ne ifade edeceğini irdelemekten kendimi alamıyorum.
**
Her ne olursa olsun; benliğimi sarmalayan o eşsiz büyünün, ince tül perdesini yırtıp, beni görmekten kaçındığım gerçeklik dünyasına taşımasından hoşnut değilim.
**
Karşımda içi kurumuş; hiç değilse dışını yeşil tutmaya, bedeninde oluşan derin boşluğa karşın ayakta kalmaya çabalayan, yüzlerce yıllık bir ağaç var sanki.
**
Duygusal dünyamda değişen pek bir şey yok aslında. Şiir yürekli bir Piraye..Yaşam boyunca da böyle kalacak. Ama artık, tek bir şiirn peşinde koşmayacak kadar büyüdü. Dizelerini yüreğinde taşımayı öğrendi.
**
Bu söylediğin neye benziyor, biliyor musun? Billur, kırılgan, el sürmeye kıyılamaz güzellikte bir köşk düşün..
Doğduğun günden bu yana, yavaş yavaş, her seferinde küçük bir billur tanesi ekleyerek; emekle, sabırla oluşturduğun, göz kamaştırıcı güzellikte bir köşk..Ve sen bunu bir anda yerle bir etmeye karar veriyorsun. Geride kalacak enkazı diriltmeye gücün var mı? Aynı görkemdeki bir köşkü yeniden inşa etmek olası mı?
**
Can havliyle yarattığım minik çentiklerimin, içine düştüğüm çözümsüzlük dehlizinden çıkmamı sağlayacaklarından emin değilim. Ama, karanlığın ucunda beliriveren, güneş doğumu öncesinin gölgeli aydınlığını çağrıştıran cılız ışığa, sürünerekte olsa ulaşmak zorundayım.
**
Yaşamak..Yosun gibi, ot gibi…Ya da yediveren gülleri kıskandıracak verimlilikte. Her yönüyle, yalnızca beni ilgilendiren bir kavram.

Piraye / Canan TAN

http://kitap.antoloji.com/piraye-kitabi/

6 Comments:

Maviye Yolculuk said...

Vili tekrar yazmaya mı başladın burada? EĞer öyleyse çok sevinirim.Çünkü burası sıcak bir blog.Başka tarafa uğramak gelmiyor içimden :)Dileğim kabul mu oldu acaba?

vili said...

:)
Okuduğum kitaplardan bir şeyler eklemek istedim.

özlem said...

Vili'cim,
Seni burada görmek çok güzel.
Sevindim gerçekten.
Sevgilerimle...

IHLAMUR said...

Gülümse ile açılan blogun bana huzur veriyor. İşlerimin en yoğun olduğu zamanda bir ara bloguna uğradığımı ve bilgisayarımın açık kalan hopörlöründen Sezen Aksu'nun sesinin yükseldiğini hatırlıyorum. Ofisteki herkes başını bana çevirdi bir anda... Bu müzik nereden, nasıl geldi diye. Çünkü kulaklık kullanırım odada başka birileri varsa...

Sezen Aksu'nun son albümünden olmalı. Ege kokusu var sözlerinde...

Sezen Aksu'yu çok sevmeme karşın son albümlerini almadım nedense. Açıkçası eski tadı bulamıyorum. Ben hala Sezen Aksu Klasikleri'nde kaldım.

Issız Adam'ı izlemiş olmalısın. İzlemedim daha. İşlerimin durulmasını bekledim. Dengesini bozuyormuş insanın... Belki yarın giderim sinemaya.

Canan Tan da okumadım hiç. Nedense kitap kapaklarının tasarımı bana aşırı hassas aşk romanlarındanmış izlenimini veriyor. Aşkın o denli hassasına tahammül edemiyorum. Ama alıntı metinler öyle değil. Okurum belki...

İyi oluyor böyle. Farklı fikirler ediniyoruz. Yeni pencereler açılıyor.

Görüşmek üzere...

vili said...

Özlem, teşekkür ederim :)

vili said...

Ihlamur, huzur buluyor olman beni sevindirdi :)Son demiş olmama rağmen, hâlâ elim blogun üzerinde, bırakamıyorum.
Bu şarkı Sezen Aksu'nun eski albümlerinden. Düğün ce Cenaze'den (1997) O sensin şarkının adı. Şiir gibi şarkı sözleri var, onları dinlemeyi seviyorum..ama senin gibi eskileri. Su Gibi, Kıran Kırana, Deli Gönlüm gibi hatta:)

Issız Adam'ı izledim. Belki de, şu an sen de izlemişsindir. Erkek bakış açısı ile sevgiyi yok sevgisizliği anlatan bir filmdi. Ama finalde çok ağladığımı itiraf ediyim.

Piraye, çok yalın bir dille yazılmış bir kitap. Bir genç kızın sevgi ile tanışması, evliliği, töreler, gelenekler üzerine..

Yine beklerim:)

hit counter
web statistics
 
GÜLÜMSE - by Templates Novo Blogger