30-Aralık..



Sevgili Bebek
Bu sana yazdığım ilk mektup.
Bebeklerin annelerini seçtiklerine dair bir yazı okumuştum vaktiyle bir dergide. Gülüp geçmiştim o zamanlar. Ama artık pekala mümkün geliyor bu fikir. Gökyüzünde melekler yan yana oturup kainatın koca kataloğundan anneni seçerken düşlüyorum seni. Önünde kocaman bir kitap açık duruyor. İçinde renk renk fotoğraflar. Her bir fotoğrafın altında kısa tanıtım bilgileri. Melekler sabırla çeviriyor sayfaları. Sen alıcı gözle bakıyorsun tek tek tüm adaylara.

“Bu değil..” diyorsun. “Yok bu da değil..”
Ne doktorlar, ne mühendisler, ne ev hanımları, ne iş kadınları geçiyor gözünün önünden. Geçit töreni gibi. Hiçbirine alaka duymuyorsun. Oysa oldukça iddialı anne adayları var içlerinde. İşini iyi yapan, sevgi dolu ve hayli marifetli kadınlar bunlar. Sen gene de oralı olmuyorsun.

Derken yeni bir sayfa açıyor yanındaki tombul melek ve benim resmim çıkıyor karşına. İyi bir fotoğrafım değil bu. Saçlarımı beceriksizce toplamışım. Makyajım da çalakalem, bir gözüme bir gözümden daha çok far sürmüş, gene taşırmışım. Üzerimde kat kat soğan kıyafetlerim. Altında tanıtım bilgilerim. Muhtemelen şöyle yazıyor:

"Kafası karışık, hayatı düzensiz, henüz tam olarak kendini bulamamış, arayış halinde. Yazar.Edebiyatçı."

Sen minicik parmağını benim resmime doğru sallayarak,
“Hah, bak bu eğlenceli olabilir..” diyorsun meleğe. “Şuna biraz yakından bakayım.”
Nasıl ve niye kâinatın onca başarılı anne adayı arasından beni seçtiğini bilmiyorum. Belki de çılgın bir kızsın sen. Dört dörtlük bir anneyi sıkıcı buluyorsun. Ya da beni benden iyi tanıyorsun şimdiden. Bendeki potansiyeli görüyorsun. Eksiklerimi, zaaflarımı aşmama, hatalarımı düzeltmeme yardım edersin. Rehberim olursun, en güzel öğretmenim.

Dedim ya, niye nasıl beni seçtiğini bilemiyorum. Ama bir şeyi bilmeni istiyorum:
Sana müteşekkirim. Seçiminle onurlandım. Gururlandım. İnşallah hayatta hiçbir zaman, “Ulan o koskoca katalogdan bula bula bunu mu bulmuşum. Başka birini seçseydim keşke..” dedirtmem sana. Seni mahcup ederim diye ödüm patlıyor.
Sabırsızlıkla gelişini bekleyen annen Elif.”
Elif ŞAFAK/ Siyah Süt

Not : İyi ki doğdun kızım, iyi ki varsın..

20 Comments:

buraneros said...

okuduklarımızdan bildiğimiz... hüzün bile yazsa gülümseten dizelerin sahibi anneyi seçtiğine göre kız akıllı,seçim doğru :))Doğum gününüz kutlu olsun ve birlikte daha çok doğum günleriniz olsun...mutlu yıllar:))

vili said...

buraneros @ içten bir teşekkür ediyorum:)

benimkuzum said...

anne vili ,
anneliğin , kuzumun yeni yaşı kutlu olsun...
sizi seviyorum...

Maviye Yolculuk said...

Çok güzel bir yazı gerçekten. Kızının doğumgününü en içten dileklerimle kutluyorum. İkinize de iyi seneler, mutlu yıllar...

Kayıp Renk said...

İsterdim ki Meloş teyzesi olarak yeteri kadar becerikli olsa da şu pastacıların bile yapamıyoruz dediği "deniz kızı" figürlü pastayı canım Ecenaz ıma yapabilsem.Ama nerdeee!!:)

Ece benim küçük halim gibi geliyor bana nedense hep..belki aynı burcu paylaşıyor olmamızdan, belki asıl doğum tarihi tam da bneim doğum tarihim olacaktı da kıl payı kaçırdı durumunu bildiğimden...her gördüğümde o kumral saçlarını çekip öpesim geliyor valla:)))
bir de o huysuz zamanlarında daha fazla kızdırarak gülümsetmek:))

o kadar çok şey yazabilirim ki...
en büyük sevincim her halini, büyürken yani- görebileceğim düşüncesi..umarım da öyle olur..kızlarımla birlikte:)

Çok çok seviyorum Ece mi ve ona çooook seveceği bir hediye aldıııııkkkkkk kızlarla:)

Nice öutlu yıllara Ece cim...

Belkıs Güler Gökçayır said...

Sevgili Figen in blogunda rastladık biz size. Doğum gününüzü bizde kutluyoruz en iyi dileklerimizle.
(Bu arada muhteşem bi yazı ayrıca tebrik etmek istedim sizi)
Sevgiler...

vili said...

figen @ kocaman bir öpücük sana :)

hande @ sana ve kızına da, mutluluk dolu bir yol diliyorum :)

mel @ evet, biraz keçiliği, biraz huysuzluğu, biraz hımm eee bir sürü kötü huyu sana benziyor :))

Belkis @ hoşgeldin..ve teşekkürler. Ama yazı bana ait değil, alıntı. Yanlış anlaşılma olmasın :)

azizenaz said...

canim vildan annelik yasin kutlu olsun canim cok guzel bir yazi ikinizide cok optum ecenazi bol bol kokladim

Selma said...

Mektubu okuyunca kızının çok doğru bir seçim yaptığını anladım. Doğum gününüz kutlu olsun....

vili said...

Şermin @ ne kadar uzun zaman oldu görüşmeyeli :) Azizenaz güzel kızım büyümüştür. Geliyim blogunuza :)
Bu sene geldin Türkiye'ye ama aksilikler oluştu, görüşemedik :(
öpüyorum seni..

Selma @ bütün çocuklarımız doğru bir seçim yapmış :)

Sade said...

seçimler farklı alğılanabilir! Ama doğum günü tektir. İyi ki doğdun . mutlu yıllar!

vili said...

sade @ seçimler derken ? ve hoşgeldin :)

IHLAMUR said...

Mutlu yıllar Vili. Sana, kızına, ailene, herkese...

Çok güzel bir alıntıydı.

Teşekkürler...

Bu arada Peri Tozu'nu aldım ama hâlâ izleyemedim. Belki yarın zamanım olur.

Gathering said...

Çok sevimli bir yazıydı... Ne güzel yazmış Elif Şafak... Ve bu yazıyı sende okumak ayrı bir keyifti... Biliyorum ki böyle hissetmesen bu yazıyı paylaşmazdın, içinden gelenleri okuduğum için mutluyum... Herzaman ki gibi (:

Dilerim, güzel yüreğinden geçen tüm dileklerin gerçek olur...

Ve tabii ki, kızının yeni yaşını kutluyorum (: Seni seçtiği için çok şanslı (;

Nice güzel ve mutlu senelere...

Sevgim ve tebessümümle (:

e.d said...

tam bu cümleler bana yabancı değil kendimi kaptırıverdim ritmine bir yernden tanıdık derken...

elif şafak.

beni ne zaman şaşırtacak acaba?

iyi ki burya tekrar taşımışsınız ne güzel olmuş :)

dilerim kızınızla birlikte mutlu umutlu nice yıllarınız olur :)

(O tombul parmak beni ne zaman göstericek acaba diye sorgulamaya başladım...)

efsa said...

size kocaman bir mutluluk ömrü dilemek gerekli geç kalınmasına aldırmadan. :)

şirinem said...

:) ne güzel ne içten bir yazı ve dilekler bebeğin seçimi kesinlikle mükemmel doğum gününüz kutlu olsun hep sevdikleriniz ve sevildiklerinizle olmanız dileğiyle :)

IHLAMUR said...

En çok Attila İlhan, Ataol Behramoğlu, Ümit Yaşar, Edip Cansever, İlhan Berk, Sabahattin Ali... ve dahaları... şiirleri aklımda tutamam. Yalan yanlış yazacağıma yazmayayım daha iyi. Ofisteyim çünkü. Bakamam isimlerine...

Akşam, Yağmur Kaçağı'nı okudum yüksek sesle. Bir şiirini daha ama hatırlayamıyorum. Sabahattin Ali'den Çocuklar Gibi şu an aklımda kalanlar. Dediğim gibi diğerleri uydurmaca olacağına olmasın daha iyi.

Diksiyon eğitimi almıştım. Yüksek sesle şiir okuma alışkanlığı oradan kalma...

Sen en çok kimleri okuyorsun?

vili said...

Gathering, e.d, efsa (ne zaman hatırlarsan, geç kalmış sayılmazsın:)), şirinem teşekkürler..

vili said...

"yağmur kaçağı" ni bende çok seviyorum.."çocuklar gibi" yi bir bulup okuyarak, başlıyım yeni güne..

Sunay Akın ( tv sohbetlerini de çok severim), M.Mungan (vazgeçilmezim), Ü.Y.Oğuzcan, A.İlhan, Ö.Asaf, A.Behramoğlu..ayrım yapmadan okurum ama bunlar yeri ayrı olanlar.

Ve hep içimden okurum ben :)

hit counter
web statistics
 
GÜLÜMSE - by Templates Novo Blogger